Bolzano, Kaltern 3/13

14.07.2022

Ráno bylo krásný, nebe jako vymetený, kousek od nás se pásly krávy a nás čekal pěkně horkej den.

Kráva :-)

Bolzano

Navštívit tohle místo jsme se rozhodli až po cestě. Mířili jsme do Kaltern na víno a Bolzano bylo při cestě, tak proč ne.

Bolzano je asi stotisícový město v Jižním Tyrolsku. A ve všední dny po ránu, kdy sluníčko ještě nepálí, je krásně ospalý a klidný. Posnídali jsme v kavárně skvělý kafe a nejlepší plněnej croissant, co jsem kdy měla.

Loacker Café Bozen

Centrum Bolzana není moc veliký, prochodíte ho křížem krážem za dopoledne, ale je moc hezký.

Počasí bylo (na rozdíl od večera) ukázkově letní, tak jsme se zamířili zchladit na koupaliště u Kalterer See. Koupání s výhledem na hory, to já miluju 😊 Koupaliště je krásný, čistý, vybavený a cena za vstup je 8 eur. Začátkem června bylo ještě docela prázdný, ale najít parkovací místo byl už trochu oříšek.

Kaltern

Tahle část Itálie je taková zvláštní. Taková víc rakouská než italská. Všichni tu mluví německy, skoro nikdo anglicky. Ceny, služby a vůbec všechno je tu jak v Rakousku. Je to vyhlášená vinařská oblast, všude dokola jsou vinice a hned za nima hory. Je to tu moc krásný.

Nicméně pozdní oběd si tu jako v celý Itálii nedáte. A pokud vás snad napadne přijít do restaurace mezi druhou a třetí odpoledne a chtít teplý jídlo, připravte se na hodně protivnou obsluhu a na to, že pravděpodobně budete mít smůlu :-D.

Jen s tím vínem tomu moc nerozumím. Vinařská oblast, všude vinice, vinárny atd. A sklenku vína tu pod 5 Euro prakticky neseženete. Nejdřív jsme se divili, proč tu všichni pijou Aperol Spritz, než jsme zjistili, že vyjde levněji než decka vína. Jenže my přijeli na víno, že jo :-D Ten den to byla naše největší útrata za celou dovolenou. A já měla druhý den nepěknou kocovinu.

Kalterer See
Kaltern

Původně jsme chtěli na degustaci do některýho z vinařství, ale bylo potřeba ji zamluvit v infocentru, který bylo otevřený jen dopoledne, což jsme netušili a tudíž nestihli. Takže tohle doporučuju ověřit a ideálně i vyřešit dopředu. Kvůli tomu jsme se ubytovali uprostřed vinic pár kilometrů od Kaltern a tím pádem jsme to měli s pěknou večerní procházkou domů. Naštěstí, protože jinak si tu kocovinu druhej den ani nechci představit :-D

Vinice a výhledy :-)

Pokračování naší cesty zase zítra... :-)