Proč jsem měla radost, když přestaly fungovat sociální sítě

05.10.2021

Včera večer, když jsem skončila v dílně a sedla si k počítači, že vypotím nějaký ty příspěvky na sociální sítě, přestalo to fungovat. Myslím, že nebylo člověka, co by si nevšimnul. I moje máma si všimla 😊


Včera večer, když jsem skončila v dílně a sedla si k počítači, že vypotím nějaký ty příspěvky na sociální sítě, přestalo to fungovat. Myslím, že nebylo člověka, co by si nevšimnul. I moje máma si všimla. :-)

Luboš se mě zeptal, co budu dělat a jestli mam strach, že o něco přijdu. Neměla jsem strach. Měla jsem radost, děsnou. A přiznám se, že jsem si přála, aby to už nikdy nenaskočilo.

Facebook s Instagramem mi poslední dobou tak strašně lezou na nervy! Od tý doby, co podnikám, se usilovně snažím na těch sítích něčeho dosáhnout. No nedosáhla jsem vůbec ničeho, jen mě to stojí spoustu času, nervů a ztrapňování. Na internetu najdete nekonečně návodů na to, jak si vytvořit komunitu a bejt na sítích úspěšnej. Ale komu se to za poslední dobu povedlo? Ty návody byly platný tak před deseti lety. 

Pravda je taková, že fb nám ani náhodou nechce dát nic zadarmo, ani jedinýho fanouška. A když už se vám podaří si nějakou svou komunitu fanoušků vybudovat, tak on jim ty vaše příspěvky stejně neukáže. Prej je uvidí maximálně 10% fanoušků, spíš tak 5%. Já mám na fb 150 fanoušků, tak si asi dokážete spočítat ten "ohromnej" dosah. 

Tak mě napadá, jestli se k vám občas přecejen něco od malaaVraana dostane, tak si toho važte, protože jsem to pravděpodobně psala, fotila a vytvořila právě pro vás (a maximálně pro další 3-4 lidi).  :-D 

Taky jsem si všimla, že se poslední dobou rady typu: 

- Jak si vytvořit komunitu

- 10 tipů, jak oslovit svoje fanoušky

- Jak na sítě  

mění ve články

- Jak nastavit efektivně reklamu

- Reklama na fb pro malé podnikatele

- 5 důvodů, proč investovat do reklamy na sítích


A mně je z toho smutno. A taky na blití. Já vím, že když sítě nebyly, tak taková možnost neexistovala vůbec. Ale kdo dneska není na sítích, tak jakoby nebyl. Já tam jsem, už rok se tu snažím něčeho dosáhnout. A jako bych nebyla. Je to prašť jak uhoď. Hodiny času, vymejšlení, psaní, focení, tajtrlíkování, ztrapňování, nekonečně investovaný energie. Ale když nezaplatíš, stejně to k ničemu nebude.

Je to nefér. Jedna firma ovládla celej tenhle prostor a z každýho jednoho z nás chce vytáhnout co nejvíc peněz. Dát do fb reklamy pár stovek je totiž k ničemu. Fb potřebuje čas, aby mohl najít ten správnej algoritmus a správně zacílit reklamu. Takže chce aspoň pár tisíc, aby se to vyplatilo. A prej to máme ještě levný, v jinejch zemích je reklama na sítích dalekolo dražší. Takže i u nás můžeme počítat s tím, že cena poroste. 


Jenže mně se to příčí a nechci to dělat. Radši dám pár tisíc do novejch látek a vytvořím něco krásnýho. 


Takže otázka: Co s tím? Máte nějakej tip? Mám začít roznášet letáčky? Inzerovat v místním měsíčníku? Platit si reklamu na fleru? Jezdit po trzích (to už teda dělám)? Oslovovat influencery (btw. neměli byste na někoho tip? Platit agenturu se mi totiž taky nechce.)? Posílat newslettery (budu moc ráda, když se na homepage zapíšete k odběru ;-D )? Vylepit reklamu na plakátovací plochu před Lidl?

Jak s tím bojujete vy? Platíte si reklamu? Dejte mi vědět, moc mě to zajímá.